Verzending beschadigd of vermist

Vanaf 1 november 2020 compenseren ik niet meer voor kwijtgeraakte zendingen

Ik verzoek u daarom als u wilt dat u vergoed wordt de bestelling verzekerd te verzenden.

In de meeste andere gevallen kan ik voor een compensatie van een kwijtgeraakte zending contact opnemen met de betreffende vervoerder. Helaas lijdt dit in 9 van de 10 gevallen tot een teleurstellende reactie "excuses voor het ongemak".

Op deze pagina lees je wat je kan doen bij een verzending die beschadigd of vermist is.

Tip!

1. Verstuur je zending met een track en trace. Mocht een pakketje kwijtraken, kan de vervoerder een onderzoek starten met behulp van de track en trace code.  Mijn ervaring met PostNL is dat dit onderzoek vaak tot niets lijdt, behalve excuses. Zij vergoeden niets bij track en trace.
2. Afhankelijk van de waarde van de verzending kun je ervoor kiezen de zending te verzekeren. De voorwaarden hiervoor verschillen per vervoerder.

Bij beschadiging

Ontvang ik een klacht dat het artikel beschadigd of incompleet is aangekomen, dan verzoek ik je om foto’s naar mij te sturen waarop te zien is in welke staat je het artikel ontvangen hebt. Naar gelang de uitkomst van de vervoerder, vergoed ik die kosten die zij vergoeden. 

Bij retour door bezorgdienst

Heb ik een bestelling terug ontvangen door de bezorgdienst omdat deze niet geleverd kon worden? Dan controleer ik of het adres van bestelling klopt en vraag of je de bestelling alsnog willen ontvangen. 

Bij vermissing

Is het artikel helemaal niet aangekomen? Controleer ik de status van het artikel met het bijbehorende track & trace nummer. 

Op basis van deze informatie kan ik vervolgens een onderzoek laten starten bij de bezorgdienst. Dit kun je op verschillende manieren doen:

Onderzoek starten bij verzending met eigen bezorgdienst

Bij verzending met MyParcel dien ik zelf rechtstreeks een verzoek voor onderzoek in.

Onderzoek starten bij verzending met PostNL of DHL

Bij deze twee bezorgdiensten kan ik  rechtstreeks een verzoek voor onderzoek in dienen. Afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek kun je in aanmerking komen voor een vergoeding via de bezorgdienst.

Klik op een van onderstaande links om een schadeprocedure te starten bij:

  • PostNL
    Je kan op 2 verschillende manieren contact opnemen met PostNL. Je kan mailen naar serviceteam4@postnl.nl of bellen naar het zakelijke nummer 088-2255 671.
    Let op: dit is het zakelijke nummer van PostNL en is bedoeld voor partners, niet voor klanten die vragen hebben over de status van hun pakket.
  • DHL
    Je kan op 2 verschillende manieren contact opnemen met DHL. Je kan mailen naar backoffice.arn@dhl.com of bellen naar het zakelijke nummer 088-345 43 00.
    Let op: dit is het zakelijke nummer van DHL en is bedoeld voor partners, niet voor klanten die vragen hebben over de status van hun pakket.

Wat heb je nodig?

  • Foto’s van de verpakking en de beschadigde inhoud (indien van toepassing)

Eventuele foto’s dienen te voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Een foto van de gehele omvang van het pakket waarbij het pakketlabel zichtbaar is.
  • Een foto van bovenaf genomen van het geopende pakket, waarbij de inhoud en de binnenverpakking van het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
  • Een foto van alle typen binnenverpakkingen die zijn meegestuurd in de verpakking.
  • Een foto van de gehele omvang van het artikel.
  • Een detailfoto van de specifieke schade aan het artikel.

 

© 2015 - 2024 Pearls and Roses | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel